Africa is 'Doodling' for the love of football

En Français

Doodles have long been a part of life at Google, so we’ve been excited to host the first international drawing competition for young artists from around the world to design their own Google logo, inspired by the theme “I love football”. After receiving hundreds of fantastic entries in Kenya, Ghana and South Africa, the national winners of our Doodle 4 Google competition have been announced!

The competition was open to all children and teenagers aged 4 to 17 years in the participating countries. Young artists were challenged to create an image around the love of football, regardless of which specific team they support. In judging the Doodles, we looked for designs that captured the spirit of football and fair play, showing artistic merit and creativity, and expression of love of the game.

Last week we held two magical events for the competition finalists in Ghana and Kenya. In Nairobi, Kenya, we invited finalists to the castle-like Brookhouse school for a day full of arts and crafts. In Accra, Ghana, the 40 finalists spent the day at the Accra Planetarium learning about astronomy and conservation. In both events, Supa Strikas came to talk to the children about the creation of comics and cartoons. Meanwhile, in South Africa, we teamed up with Sunday Times Read Right to get the public to vote for their favorite Doodle from 10 national finalists.

All winners’ Doodles will be displayed on their own country’s Google home page in the coming weeks, with the South African winner going live today on www.google.co.za, amidst much football excitement!

The three national winners now go forward into the global competition, in which the public from around the world will vote for their overall favorite Doodle. There are some great prizes to be won, and the global winner will have his or her Doodle displayed on the Google home pages of the 17 countries that have taken part in the contest.

Priyanka Shah, age 12: Winner of the Doodle 4 Google Competition in Kenya with the Google Nairobi team


Kwabena Asumadu, age 12: Winner of the Doodle 4 Google Competition in Ghana with the top finalists and the Google team


Nikisha Lalloo, age 13: Winner of the Doodle 4 Google Competition in South Africa

Don’t forget to vote for your favorite African Doodle in the global contest when voting opens on June 21.



====

L’Afrique, c’est 'Doodling' for the love of football

Les « doodles » font partie de la vie de Google depuis longtemps. C’est pourquoi nous avons eu le plaisir d’héberger le premier concours international de dessin pour les jeunes artistes du monde entier. Ils devaient concevoir un logo Google sur le thème « J’aime le foot ». Nous avons reçu des centaines de participations fantastiques du Kenya, du Ghana et d’Afrique du Sud, et les gagnants nationaux de notre concours « Doodle 4 Google » ont été annoncés !

Le concours était ouvert à tous les enfants de 4 à 17 ans dans les pays participants. Il était demandé aux jeunes artistes de créer une image sur l’amour du football, quelle que soit l’équipe qu’ils soutiennent. Dans l’évaluation des « doodles », nous avons cherché les créations qui faisaient le mieux passer l’esprit du football et du fair play, tout en démontrant une créativité, une qualité artistique et une expression de l’amour du sport.

La semaine dernière, nous avons organisé deux événements magiques pour les finalistes du concours au Kenya et au Ghana. A Nairobi (Kenya), nous les avons invités à une grande journée d’art et d’artisanat à Brookhouse school, dont les bâtiments ont des allures de château. A Accra, (Ghana), les 40 finalistes ont passé la journée au Accra Planetarium, où on leur a parlé d’astronomie et de protection de l’environnement. Au cours de ces deux événements, les Supa Strikas sont venus parler aux enfants de la création de personnages de bandes dessinées et de dessins animés. Dans le même temps, en Afrique du Sud, nous avons organisé avec Sunday Times Read Right un vote dans le grand public pour connaître son « doodle » préféré parmi les 10 finalistes nationaux.

Tous les « doodles » gagnants seront publiés sur les pages d’accueil de leur pays dans les prochaines semaines, et le gagnant sud-africain sera présenté aujourd’hui sur www.google.co.za, en pleine ferveur footballistique !

Les trois gagnants nationaux accèdent maintenant au concours mondial, puisque c’est le public du monde entier qui va voter pour son « doodle » préféré. Les prix à gagner sont extraordinaires et le « doodle » du gagnant publié sur les pages d’accueil des 17 pays participant au concours.

N’oubliez pas de vote pour votre « doodle » africain préféré dans le concours mondial. Les votes débutent le 21 juin.