United Nations use Google+ Hangouts to Push Peace during the Kenyan Elections

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We recently launched the Google Elections Hub to provide easily accessible voter information. Today, we are collaborating with the United Nations System in Kenya and other partners to launch a national interactive campaign that will rally Kenyans to peacefully participate in the upcoming general elections on March 4, 2013.

The Sports 4 Peaceful Elections campaign brings together the United Nations in Kenya, Google Kenya, IEBC (Independent Electoral and Boundaries Commission), NCIC (National Cohesion and Integration Commission), Kenya Premier League, Kenya Football Federation, Athletics Kenya and the Kenya Rugby Union under the rallying call ‘Shabikia Amani na Kura Yako’ (Support Peace with Your Vote).


Joe Mucheru, Google Kenya - Country Manager (far right) cutting the Sports 4 Peaceful Elections launch ribbon with Ms.Sahle-Work Zewde Director General, United Nations Office at Nairobi (UNON) and Prof. Karega Mutahi, Permanent Secretary (PS) in the Office of Deputy Prime Minister and Ministry of Local Government
Sports personalities from several disciplines, including football, rugby and athletics, will take part in this campaign using Google+ as the main social media platform. In these interactive Hangouts, the sports stars shall engage and urge Kenyans to be “fans of peace” in the lead up and during the elections, in 41 days time.
The unprecedented post elections violence witnessed in 2007/8 has led to many Kenyans taking part in peace-related campaigns. With this campaign, we hope to complement these existing initiatives. Additionally, the vast digital space provides an opportunity for greater inclusivity, interactivity and reach to a diverse youthful population.
In Kenya, social media has been prone to instances of hate and dangerous speech. According to the UMATI online monitoring report for October 2012, there were 774 reported incidences of dangerous speech. The Sports 4 Peaceful Elections campaign will appeal for responsible commentary on social media as Kenyans use online tools during the elections period.
The campaign and Google+ Hangouts series will run for a period of 8 weeks. Feel strongly about peace in your local community? Then get involved and join the first of 9 Hangouts here.

Posted by Amanda Gicharu-Kemoli, Product Marketing Manager, Google Kenya


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Les Nations Unis utilisent les Hangouts de Google+ pour soutenir la Paix durant les élections kenyanes 

Nous avons lancé récemment le Hub électoral Google pour fournir aux électeurs des informations électorales aisément accessibles. Aujourd'hui, nous travaillons en collaboration avec le système des Nations Unis au Kenya et d'autres partenaires pour lancer une campagne interactive nationale destinée à mobiliser les Kenyans autour des prochaines élections générales qui doivent se tenir le 4 mars 2013 et les encourager à y participer pacifiquement.


La campagne Sports 4 Peaceful Elections réunit les Nations Unies au Kenya, Google Kenya, les commissions IEBC (Independent Electoral and Boundaries Commission) et NCIC (National Cohesion and Integration Commission), la Kenya Premier League, la fédération de football du Kenya, Athletics Kenya et la fédération de rugby du Kenya autour du slogan "Shabikia Amani na Kura Yako" ("soutenez la paix en votant").


De grands sportifs issus de diverses disciplines, dont le football, le rugby et l'athlétisme, ont pris part à cette campagne en utilisant Google+ comme principal plateforme de média social. Dans ces Hangouts interactifs, les stars du sport interpellent et invitent les Kenyans à être “supporters de la paix" pendant toute la période électorale jusqu'aux élections qui se dérouleront dans 41 jours.


La vague de violence post-électorale sans précédent qui a secoué le pays en 2007/8 a motivé bon nombre de Kenyans à prendre part à ces campagnes en faveur de la paix. Et nous espérons que cette campagne sera un bon complément à leurs actions. De plus, le vaste espace numérique permet d'interpeller, d'atteindre et d'interagir davantage avec une population jeune et diverse. 
Au Kenya, les média sociaux ont souvent eu tendance à servir de tribune à des discours dangereux et haineux. En effet, le rapport de contrôle en ligne UMATI  d'octobre 2012 indique que 774 discours dangereux ont été constatés. La campagne "Sports 4 Peaceful Elections" appellera à diffuser des commentaires responsables sur les médiaux sociaux, car les électeurs kenyans utiliseront des outils en ligne pendant la période électorale.
La campagne et les séries de Hangouts  Google+ tourneront durant 8 semaines. Vous avez envie d'Å“uvrer pour la paix dans votre communauté locale ? Venez rejoindre le premier des 9 Hangouts ici.

Posté par Amanda Gicharu-Kemoli, Product Marketing Manager, Google Kenya